Które warzywa są najzdrowsze? Nie może ich zabraknąć w Twojej diecie

Wszyscy wiemy, że warzywa trzeba jeść, bo są zdrowe. Mamy z tym jednak problem, bo nie wiemy, jak je przyrządzić, by były smaczne, a jednocześnie nie traciły cennych wartości odżywczych. Jak sobie poradzić z tym problemem? Sprawdźmy, które warzywa są najzdrowsze i znajdźmy sposób na wprowadzenie ich do diety.

Najzdrowsze warzywa, które muszą wylądować na naszym talerzu

Za najzdrowsze warzywo, które jest dostępne w naszym kraju jest przez cały rok, uważa się brokuły, które zawierają dużo składników mineralnych i antyoksydantów oraz beta-karoten i witaminę C. Gotujmy je krótko, najlepiej na parze – tak przygotowane są najsmaczniejsze i nie tracą cennych składników. Jak najczęściej jedzmy paprykę, która poprawia funkcjonowanie serca, gdyż ma dużo likopenu i kwasu foliowego. Dzięki swoim cennym właściwościom zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita i płuc. Bombą pełną zdrowia jest też rodzima cebula będąca źródłem witaminy A, E, B6 i PP. Ma także dużo witaminy C, więc pomaga walczyć z przeziębieniem, o czym wiedziały już nasze babki, które przygotowywały syrop z cebuli. Za jedno z najcenniejszych pod względem wartości warzyw uważa się szpinak, który ma bardzo dużo witaminy C i żelaza i zawiera luteinę i beta-karoten, które wspomagają mechanizmy obronne organizmu.

Sprawdź: https://www.e-piotripawel.pl/kategoria/warzywa-i-owoce/41

Zdrowe warzywa, których nie doceniamy

Zapominamy o brukselce, która była elementem naszych dziecięcych koszmarów, a wystarczy ją dobrze przygotować – warto to robić, bo zawiera dużo kwasu foliowego (dobrze wpływa na układ nerwowy), witamin z grupy B, C i K. Jak najczęściej jedzmy kapustę, która zapobiega anemii i obrzękom, leczy choroby stawów, poprawia wygląd włosów i podnosi odporność. Jest także jednym ze źródeł witaminy C i kwasu askorbinowego oraz witamin: z grupy B, sporo witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny, bardzo dużo wapnia, magnezu i potasu, żelazo i kwas foliowy. Wśród warzyw to naprawdę zdrowotna bomba, a można ją jadać na surowo, w formie sałatek – kapustę wystarczy drobno posiekać i posolić, by trochę zmiękła. W takiej formie świetnie smakuje z pomidorami, kapustą i kukurydzą z puszki, wystarczy ją przyprawić, dodając majonez, by otrzymać prawdziwy przysmak. Obecne w daniu pomidory również są zdrowe, gdyż obniżają ciśnienie, a także mają działanie antynowotworowe i przeciwstarzeniowe. Nie zapomnijmy o burakach, które wspomagają odporność. W naszym menu powinna się też znaleźć dynia, która zawiera karoteny: prowitaminę A i witaminę E, chroniące przed chorobotwórczymi intruzami, a także witaminę C oraz fosfor, żelazo i magnez. Warto ją jeść jak najczęściej, a można ją podawać w formie zupy, placków czy smacznych musów; można ją także zamrozić.

Zobacz również  Laktatory. Opinie i recenzje!

Chcąc zachować zdrowie musimy dużo spać (minimum 6 godzin na dobę), uprawiać sport i zdrowo się odżywiać, a podstawą naszej diety powinny być warzywa, które trzeba spożywać 3 razy dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *